Vitamin D xüsusilə uşaqlar və yaşlılarda güclü sümüklərin və sağlam dişlərin meydana gəlməsinə kömək edir. D vitamini dəri günəşə məruz qaldığı zaman dəridən sorulur. D vitamini olan bəzi qidalar da var. Təbii D vitamini olan qidalara misal olaraq balıq, yumurta və balıq yağı aiddir. Bundan əlavə, süd, şirələr və səhər yeməyi dənli bitkilər kimi qidaların əksəriyyəti D vitamini baxımından zənginləşdir. Bundan əlavə, D vitamini qida əlavəsi kimi qəbul etmək mümkündür.

Bu qidaları qəbul etsək, D vitamini ehtiyaclarımızı qarşılayacağıq.

D vitamini olmadıqda sümüklərin zəifləməsi baş verir. Bu xəstəlik uşaqlarda raxit və böyüklərdə osteomalasiya (sümüyün yumşalması) adlanır.

İnsanlar üçün vacib olan D vitamininin iki əsas forması var. Bunlardan biri D2, yəni ergocalciferol, digəri D3, bu da xolecalciferol adlanır. D2 vitamini təbii olaraq bitkilər tərəfindən olunur. Vitamin D3, dərimiz ultrabənövşəyi günəş işığına məruz qaldıqda təbii olaraq bədənimizdə istehsal olunur. Hər iki forma qaraciyərimizdə 25-hidroksivitamin D-yə çevrilir. Bundan sonra qanla son şəklində daşınır və böyrəklərimizə gəlir. Burada aktiv bir formaya çevrilərək istifadəyə hazır vəziyyətə gətirilir. Bir insanın D vitamini vəziyyətini qiymətləndirməyin ən doğru üsulu, qandakı 25-hidroksi D səviyyəsini ölçməkdir.

Gündəlik nə qədər D vitamini qəbul etməliyəm?

D vitamininin gündəlik qəbulu – günəş işığında alınan D vitamini işığı ilə bəzi araşdırmalara görə aşağıdakı kimi təyin olunur:

D vitamini olmadıqda sümüklərin zəifləməsi baş verir. Bu xəstəliyə uşaqlarda raxit və böyüklərdə osteomalasiya (sümüyün yumşalması) deyilir.

  • 1-70 yaş arası şəxslər gündəlik olaraq 15 mikrogram D vitamini olan qidaları qəbul etməlidirlər.
  • 71 yaşdan yuxarı şəxslər gündəlik 20 mikrogram və daha çox qəbul etməlidirlər.
D vitamininin yüksək dəyərləri əksər insanlarda görünməsə də, D vitamini olan hər hansı bir yemək həddindən artıq qəbul olunarsa zəhərli təsirlər meydana çıxa bilər. D vitamininin çox olması zərərli ola bilər, çünki kalsiumun səviyyəsini artırır, bu da toxumaların kalsifikasiyasına və ya qanda kalsium səviyyəsinin çox yüksəlməsinə səbəb ola bilər.

8 yaşdan yuxarı uşaqlar və böyüklər üçün təhlükəsiz şəkildə qəbul edilə bilən D vitamininin ən yüksək səviyyəsi gündə 100 mikrogramdır. Günəş işığına həddindən artıq məruz qalma D vitamini toksikliyinə səbəb olmur. Ancaq D vitamini səviyyəsini artırmaq üçün çox günəşə məruz qaldığınız təqdirdə dəri xərçənginə tutulma riskinizin arta biləcəyini söyləmək lazımdır.

Vitamin D yan təsirləri nələrdir?

D vitamini həddindən artıq olduqda qarşılaşa biləcək ən çox rast gəlinən problem yüksək kalsium səviyyəsidir (hiperkalsemiya). Hiperkalemiyanın erkən simptomlarına aşağıdakılar daxildir:

  • bulantı
  • qusma
  • iştahsızlıq
  • halsızlıq

D vitamini səviyyəsini artırmaq üçün çox günəşə məruz qalırsınızsa, dəri xərçənginə tutulma riskiniz də arta bilər.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here